فروشگاه فایل دانش

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل دانش

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود مقاله درمورد کارخانه رویال تک

مقاله درمورد کارخانه رویال تک
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
مقاله درمورد کارخانه رویال تک

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد کارخانه رویال تک*


مختصات کارخانه رویال تک:

این کارخانه در مختصات جنوبی موقعیت جغرافیایی ایران و غربی شهرستان کرج قرار دارد و دارای یک ساختمان سوله ای بزرگ که تمام دستگاههای تولیدی کارخانه در قسمتهای مختلف آن مستقر شده است.

همچنین در رو به روی سوله کارخانه دفتر مدیر( مسئول) و همچنین در طبقه پایین دفتر مدیر دفتر سرکارگر طوری قرار گرفته اند که بتوانند در صورت زیادی اشتغال بتوانند به تمام کارگران نظارت داشته باشند تا در هنگام تولید مشکلی برای کارگران پیش نیاید.

همچنین در کنار دفتر سر کارگر، اتاقی وجود دارد که به آن اتاق تاریکی می‌گویند.

همچنین در قسمت دیگر محوطه ورودی کارخانه مکانی قرار دارد که انبار نام دارد که تمام مواد اولیه و خام را که وارد می کنند در آنجا قرار می دهند و تحویل مسئول انبار می دهند تا ضمن شروع به تولید طبق درخواست ارسالی به مسئول انبار مواد اولیه را ارسال کند.

همچنین یک درب ورود و خروج در کارخانه وجود دارد که تمام رفت و آمدهای کارخانه از آن انجام می شود.

همچنین انبار دیگری وجود دارد که تمام کالاهای ساخته شده به آن ارسال می شود و در هنگام بار زدن و ارسال به کارخانه ها و شرکتهای سفارش دهنده از این انبار انجام می شود.

شرکاء، مدیران، کارگران:

1ـ شرکاء و مدیر:

کارخانه رویال تک از چند شریک خانوادگی تشکیل شده و این شرکاء از بین خود یکی را به عنوان مدیر کارخانه( مسئول) انتخاب نموده اند. تا به عنوان مدیر کلیه خرید و فروشها و درآمدها و هزینه های کارخانه را بررسی کند و بر اساس گزارش زیر دستانی همچون حسابداری، سرکارگر، مسئول خرید و مسئول فروش بتواند بهترین راه کسب درآمد و تولید را در جلسه شرکاء و مشاورین انتخاب کنند.

2ـ کارگران:

تعداد افرادی که در تولیدات کارخانه نقش مهمی دارند و بر اساس قوانین کارخانه بر اساس سابقه هر فرد در محل مورد نظر و مربوط به تجربه او مشغول به کار و تولید در قسمت تبدیل مواد اولیه تا مواد ساخته شده هستند و بر اساس مقدار کار و ساعات کارکرد مبلغی را به عنوان دستمزد دریافت می کنند و این مبلغ جزو هزینه دستمزد کارخانه محاسبه می شود و این کارگران از قشر ساده و عادی جامعه هستند.

سرکارگر کارخانه:

فردی که بر اساس تجربه و سابقه کاری و کارکرد خوب و داشتن لیاقت برای این شغل از طرف مدیر کارخانه انتخاب می شود و وظیفه رسیدگی به عمومی کارگران را دارد و به کارهای آنها نظارت کامل دارد و اگر در مابین تولید مشکلی برای کارگران پیش بیاید از این فرد کمک گرفته می شود چون نسبت به دیگر کارگران با تجربه تر و با سابقه تر است.

مسئول فنی:

به فردی گفته می شود که با تمام دستگاههای موجود در کارخانه آشنایی دارد و بر اساس تجربه و تخصصی که دارد مسئولیت فنی کارخانه را بر عهده دارد و به طور ثابت و همیشگی در ساعات کارکرد کارخانه در کارخانه مشغول به رسیدگی و سرکشی به دستگاههای موجود در کارخانه است و مسئولیت اصلی این فرد بستن قطعات هر دستگاه در اندازه های مختلف داده شده از طرف مسئول گیرنده سفارشات است تا کارگران بتوانند مواد اولیه را به مواد ساخته شده بر اساس سفارشات داده شده سفارش دهندگان انجام دهند. مسئول فنی دستگاهها را تنظیم می کنند و هر دستگاه را مربوط به کاری که می تواند انجام دهد برنامه ریزی می کند و سرعت و واکنش حرکتی آنها را بر اساس معمولی بودن فشار و حرکت آن زمان سنجی و برنامه ریزی می کند تا کارگران بتوانند به صورت بهتر و مطلوب تر مواد را به کالا تبدیل کنند بدون اینکه فشاری به دستگاههای موجود بیاید تا بتوان از فرسودگی آنها جلوگیری کرد و عمر مفید دستگاهها را بالاتر برد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد مدیریت و حسابداری در شهرداری ها*


مقدمه:

مدیر امور مالی که طبق مادة 79 قانون شهرداری در معیت شهردار ذیحساب شهرداری می باشد بر کلیة واحد ها و شعبة مالی ریاست نظارت خواهد داشت و شهردار مجاز به تعیین یا تغییر او بدون موافقت انجمن شهر نخواهد بود .

در شهرداریهای کوچک و متوسط ممکن است به ذیحساب مذکور که کلیة کارهای مالی را رؤسا و یا به کمک تعدادی کارمند انجام می دهد عنوان رئیس حسابداری اطلاق شود .

وظائف مسئول امور مالی که در معیت شهردار ذیحساب میباشد به طور معمول در شهرداریهای متوسط و بزرگ به قرار زیر است :

الف ـ تهیه برنامه عملیات مالی و هماهنگ ساختن عملیات مذکور .

ب ـ تهیه گزارشهای مالی و ترازنامه و تفریغ بودجه سالانه و بررسی و تأیید آنها .

ج ـ بررسی و کنترل کیفیت اجرای بودجه .

د ـ راهنمائی کارکنان مالی در اجرای مقررات و دستورالعملهای مربوطه .

شرکت در جلسات مناقصه و مزایده و هیأت عالی معاملات و انجام سایر تـکالیفی که طبق آئین نـامة معاملات شهرداری بـعهدة مدیر امـور مـالی

محول است .

بررسی قراردادها از نظر انطباق آن با اصول و موازین حقوق مالی .

امضای چکها و اسناد پرداخت بعنوان یکی از امضاء کنندگان مجاز طبق مادة79 قانون شهرداری .

امضای مکاتبات مربوط به امور مالی در حدود مقررات مربوط .

اعمال اختیاراتی که از طرف شهردار در عقد قراردادها و ایجاد تعهد یا تشخیص یا صدور حواله به عهدة او محول می شود .

تماس با سازمانها و اشخاص خارج از شهرداری و پیمانکاران و مذاکره با آنها در امور مالی و معاملات شهرداری .

در شهرداریهای بزرگ ممکن است به تناسب حجم کارهای مالی بتعداد مورد لزوم حسابدار و کارمند در دفتر مدیر امور مالی برای همکاری و کمک به او گمارده شود .

بخش اول :

سازمان مالی شهرداری ها


1ـ بودجه و اعتبارات

وظایف مسئول بودجه و اعتبارات شهرداری یا واحد سازمانی مربوط که عهده دار این وظیفه می باشد بترتیبی است که در دستورالعمل بودجة شهرداری مقرر شده است .

مسئولیت امور مربوط به بودجه طبق ماده 26 آئین نامة مالی شهرداریها اساساً بعهده شهردار و مسئول امور مالی شهرداری ( ذیحساب) است و نامبردگان باید در شهرداریهای کوچک و متوسط رؤسا اقدام نموده و در شهرداریهای بزرگ مراقبت بعمل آورند که مسئول بودجه واعتبارات وظایف خود را بموقع و بنحو احسن انجام دهد .

2ـ درآمد

وظایفی که در این قسمت انجام می شود بشرح زیر است :

الف ـ تهیه و جمع آوری اطلاعات مربوط به منابع مختلف درآمدهای شهرداری .

ب ـ تهیه پیشنهاد برای برقراری عوارض جدید و تعرفه های درآمد .

ج ـ نگهداری دفاتر جزء و جمع یا کارت مودیان عوارض و میزان عوارض مودیان .

د ـ صدور ابلاغ پیش آگهی های عوارض یا برگه های تشخیص و فیشهای بانکی عوارض .

ه ـ وصول درآمدها و صدور قبض وصول و تودیع آنها در حساب بانکی شهرداری . تحت نظارت شعبه خزانه و تسلیم مدارک مربوط به تشخیص فوق الذکر .

و ـ رسیدگی به عوارض معوقه و بقایا .

ن ـ رسیدگی به شکایات و اعتراضات مودیان عوارض و عنداللزوم طرح آنها در کمسیون های مقرر در قانون .

ر ـ تهیه گزارشها و آمارهای مربوط به درآمد .

ز ـ انجام اقدامات قانونی و تعقیب عملیات مربوط برای وصول درآمدها.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌

مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌*


مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر در خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌


مقدمه‌
هدف‌ من‌ از این‌ مقاله‌ برجسته‌کردن‌ برخی‌ از نتایج‌ عمدة‌ پروژة‌ دکترای‌ خود [9 ] در موضوع‌ مدیریت‌ کیفیت‌ در بخش‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ است‌. در این‌ مقاله‌ از میان‌ مباحثی‌ که‌ در خود رساله‌ به‌ آن‌ پرداخته‌ام‌ بیش‌تر به‌ جوانب‌ عملی‌ خواهم‌ پرداخت‌ تا ملاحظات‌ نظری‌. در عین‌ حال‌ احساس‌ می‌کنم‌ که‌ لازم‌ است‌ بحث‌ را با برخی‌ تعاریف‌ اساسی‌ شروع‌ کنم‌، چرا که‌ کلماتی‌ مثل‌ کیفیت‌ و سیستم‌ در نظر افراد مختلف‌ معانی‌ متفاوتی‌ دارند؛ به‌ عبارت‌ دیگر این‌ کلمات‌ هم‌ معانی‌ ضمنی‌ و هم‌ معانی‌ صریح‌ متفاوتی‌ دارند.
سازمان‌های‌ خدماتی‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ ــ کتابخانه‌های‌ تخصصی‌، کارگزاران‌ اطلاع‌رسانی‌، تولیدکنندگان‌ پایگاه‌های‌ اطلاعاتی‌، و...ــ مأموریت‌های‌ گوناگونی‌ دارند که‌ نسبتاً پایدار هستند و [علاوه‌ بر آن‌ها ] اهداف‌ کاری‌ کوتاه‌مدت‌ و بلندمدتی‌ نیز دارند. در عین‌ حال‌ مأموریت‌ کیفیت‌ از مأموریت‌های‌ مشترک‌ در تمام‌ سازمان‌ها است‌. این‌ آگاهی‌ که‌ مأموریت‌ اساسی‌ کیفیت‌ در تمام‌ سازمان‌های‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌، تأمین‌ نیازهای‌ مشتریان‌ خود است‌ و نه‌ تولید کالاها و خدمات‌ اطلاع‌رسانی‌، باید برای‌ هر مدیر و کارمند بخش‌ اطلاع‌رسانی‌ اهمیت‌ حیاتی‌ داشته‌ باشد. در محیط‌ کیفیت‌ فراگیر، مأموریت‌ کیفیت‌ را می‌توان‌ به‌ شکل‌ زیر خلاصه‌ کرد: «دستیابی‌ به‌ نتایج‌ عالی‌ به‌ لحاظ‌ رضایت‌ استفاده‌کنندگان‌ همراه‌ با حداقل‌ استفاده‌ از منابع‌ و بهبود مداوم‌ این‌ نتایج‌ در طی‌ زمان‌.»
الگوی‌ زیر اجزای‌ لازم‌ برای‌ تحقق‌ مدیریت‌ کیفیتی‌ مشخص‌ را نشان‌ می‌دهد. سه‌ عنصر دخیل‌ عبارت‌اند از: یافته‌های‌ استفاده‌کننده‌، فرآیندها و نظام‌ کیفیتی‌.

الگوی‌ اساسی‌:

نتایج‌ استفاده‌ کنندگان‌:
... ارزیابی‌های‌ ارائه‌ شده‌ از سوی‌ استفاده‌ کنندگان‌
فرآیندها:
... ابزارهای‌ لازم‌ برای‌ دستیابی‌ به‌ نتایج‌
نظام‌ کیفیتی‌
... عناصر ساختاری‌، فنی‌، مدیریتی‌، انسانی‌ و اجتماعی‌ که‌
در مأموریت‌ کیفیت‌ مؤثرند.

نتایج‌ استفاده‌کنندگان‌ عبارت‌ از ارزیابی‌هایی‌ هستند که‌ از سوی‌ استفاده‌ کنندگان‌ ارائه‌ می‌شوند، یعنی‌ رضایت‌ یا عدم‌ رضایت‌ استفاده‌ کنندگان‌ طبق‌ استنباط‌ آن‌ها. نتایج‌ استفاده‌ کنندگان‌ شامل‌ انتظارات‌ تحقق‌ نیافته‌، انتظارات‌ برآورده‌ شده‌ و انتظارات‌ جدیدتر می‌شود.
فرآیندها ابزارهای‌ مورد نیاز برای‌ دستیابی‌ به‌ نتایج‌ هستند. در آثار مکتوب‌ تخصصی‌، غالباً به‌ فرآیندها با عنوان‌ «فرآیندهای‌ ارزش‌ افزوده‌» اشاره‌ می‌شود، که‌ نشان‌ می‌دهند که‌ ارزش‌های‌ استفاده‌کنندگان‌ نظیر دستیابی‌، گزینشگری‌، جامعیت‌ و انطباق‌پذیری‌ ایجاد شده‌اند.
نهایتاً این‌ الگو شامل‌ «نظام‌ کیفیتی‌» می‌شود که‌ اجزای‌ ساختاری‌، فنی‌، مدیریتی‌، انسانی‌ و اجتماعی‌ را که‌ در مأموریت‌ کیفیت‌ مؤثرند در بر می‌گیرد. عناصر مهم‌ نظام‌ کیفیتی‌ در یک‌ سازمان‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌، اجزایی‌ نظیر رهبری‌، ارزش‌ها و فرهنگ‌ سازمانی‌، اصول‌ مدیریت‌ کارکنان‌ و استفاده‌ از منابع‌ فنی‌ را شامل‌ می‌شوند..دو موضوع‌ مؤکد مورد تأکید عبارت‌اند از:1ـ رابطة‌ بین‌ توانایی‌ها و مهارت‌های‌ کاری‌ اطلاع‌رسانی‌ حرفه‌ای‌ و مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر ــ یا این‌ که‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر تا چه‌ اندازه‌ منعکس‌کنندة‌ اصول‌، ارزش‌ها و اخلاق‌ متخصصان‌ اطلاع‌رسانی‌ است‌.بنابر نظریة‌ جدید مدیریت‌ کیفیت‌، بین‌ اصول‌ مدیریت‌ کیفیت‌ با مهارت‌ و دانش‌ حرفه‌ای‌ تضادی‌ وجود ندارد، اما آیا این‌ گفته‌ صحیح‌ است‌؟ برای‌ پرداختن‌ به‌ این‌ سؤال‌ بر گرایش‌های‌ موجود در پیشرفت‌های‌ اخیر در عرصه‌های‌ اصلی‌ علم‌ اطلاع‌رسانی‌/مدیریت‌ اطلاع‌رسانی‌ تمرکز خواهم‌ کرد.
2ـ دومین‌ سؤال‌ عمده‌ به‌ رابطة‌ بین‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر و نوآوری‌ می‌پردازد. نوآوری‌ و تغییر چالش‌ عمده‌ای‌ را در پیش‌ روی‌ تمام‌ سازمان‌های‌ خدمات‌ کتابداری‌ و اطلاع‌رسانی‌ می‌گذارند. بنابراین‌، بررسی‌ میزان‌ و چگونگی‌ کمک‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر به‌ کتابخانه‌ در تلاش‌ برای‌ به‌ کارگیری‌ نوآوری‌های‌ مدیریتی‌ و فنی‌، جالب‌ است‌. برای‌ پاسخ‌ به‌ سؤال‌ دوم‌ از داده‌های‌ یک‌ پیمایش‌ تجربی‌ بر روی‌ تأمین‌کنندگان‌ اطلاعات‌ تجاری‌ در دانمارک‌، فنلاند، نروژ و سوئد استفاده‌ خواهیم‌ کرد [12 ] . در سال‌های‌ 1994ـ1993 پرسشنامه‌ها برای‌ نمونه‌های‌ برگزیده‌ از میان‌ اعضای‌ مجامع‌ حرفه‌ای‌ ارسال‌ شد و 139 پرسشنامه‌ بازگشت‌ که‌ نرخ‌ پاسخ‌ 60 درصدی‌ را نشان‌ می‌داد. پاسخ‌ دهندگان‌، کل‌ حلقة‌ اطلاعاتی‌ (کتابخانه‌های‌ علمی‌ ــ پژوهشی‌ و تخصصی‌، تولیدکنندگان‌ پایگاه‌های‌ اطلاعاتی‌، میزبان‌ها، و...) را زیر پوشش‌ قرار می‌دهند. از همگرایی‌ تا نفوذ
مدیریت‌ کیفیت‌ و علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و کتابداری‌

در وضعیت‌ حاضر مدیریت‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و اطلاع‌رسانی‌ تقریباً رشته‌های‌ اصلی‌ را که‌ در برنامه‌های‌ آموزشی‌ مدارس‌ یا دانشکده‌های‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ و کتابداری‌ دنیای‌ غرب‌ گنجانده‌ شده‌اند زیر پوشش‌ می‌گیرند. فهرستی‌ از رشته‌های‌ اسلامی‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌ در نمودار 1 نشان‌ داده‌ شده‌. این‌ جدول‌ رابطة‌ بین‌ رشته‌های‌ علوم‌ اطلاع‌رسانی‌، جوانب‌ مدیریتی‌ آن‌ها (ستون‌ دوم‌)، و رابطة‌ آن‌ها با سه‌ جزء اساسی‌ الگوی‌ مدیریت‌ کیفیت‌ فراگیر (نتایج‌، فرآیندها و نظام‌ کیفیت‌) را نشان‌ می‌دهد


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در پرتو قانون مجازات اسلامی مصوبه جدید

مسئولیت کیفری عبارت است از ؛ قابلیت استناداعمال مجرمانه به شخص یا اشخاصی که آن را مرتکب شده اند برای اینکه مسئولیت کیفری احراز شود و جرم قابل انتساب به فاعل باشد بایستی ارکان آن موجود باشد
دسته بندی حقوق
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 146
مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در پرتو قانون مجازات اسلامی مصوبه جدید

فروشنده فایل

کد کاربری 15

مسئولیت کیفری عبارت است از ؛ قابلیت استناداعمال مجرمانه به شخص یا اشخاصی که آن را مرتکب شده اند. برای اینکه مسئولیت کیفری احراز شود و جرم قابل انتساب به فاعل باشد بایستی ارکان آن موجود باشد. مسئولیت کیفری شخص حقوقی اگر چه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 نفی نشده بود، اما با سکوت قانون گذار همراه بود ،البته در قوانین خاص نظیر قانون جرائم رایانه ای و... شناخته شده و قابل کیفر دهی می باشد. اما پدیدار شدن اعمال مجرمانه ی برجسته، نظیر بزه های اقتصادی و فسادهای سازمان یافته سبب گردید ؛ قانون گذار تردید را رها نموده و از عقاید ابرازی مختلف در این خصوص فاصله گرفته و اقدام به تصویب موادی در راستای عام نمودن مسئولیت کیفری شخص حقوقی نماید.و بدین ترتیب قضات و مراجع قضایی را نیز از سردرگمی در مواجهه با بزه های ارتکابی توسط اشخاص حقوقی رهایی بخشد. مع الوصف عام نمودن مسئولیت کیفری در قانون مجازات جدید، اگر چه با کاستی هایی همراه است اما نقص قانونی آن تا حدی برطرف شده و این گامی مثبت می باشد. البته آنچه در اوضاع و شرایط کنونی کارساز است صرف تدوین و تصویب قوانین مختلف وحجیم نیست.بلکه می بایست از واکنش های کمّی به جرایم، به واکنش های کیفی سوق یابیم و حس مسئولیت پذیری را در فرد فرد اعضای جامعه، تقویت نمائیم.تا آمار ارتکاب جرائم کاهش یابد.

واژه های کلیدی: مسئولیت کیفری، اشخاص حقوقی، قابلیت انتساب، جرائم سازمان یافته، قانونگذاری

فهرست مطالب

چکیده ............................................................................................... 1

مقدمه................................................................................................ 2

فصل اول ) بررسی مفاهیم ، ارکان و تحولات حاکم بر مسئولیت کیفری

مبحث اول : مفهوم و ماهیت مسئولیت کیفری................................................ 11

گفتار اول: بررسی تغییرات و نوآوری های قانون گذار مبنی بر مسئولیت کیفری اشخاص
حقوقی................................................................................................. 15

گفتار دوم: بررسی آثار تحمیل مسئولیت کیفری بر شخص حقوقی و تأثیر آن بر نظم عمومی...... 19

مبحث دوم : حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص بانگاهی بر مکاتب .............. 26

گفتار اول: حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقیقی 29

گفتار دوم: حدود و قلمرو مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی ................................ 31

گفتار سوم: مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر................................................ 32

الف )بررسی مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر در اشخاص حقیقی ..................... 32

ب) بررسی مسئولیت کیفری ناشی از فعل غیر در اشخاص حقوقی ...................... 36

ج)بررسی مسئولیت کیفری ناشی از ارائه خدمات اینترنتی................................. 38

فصل دوم: مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی

مبحث اول: مفهوم و ماهیت ساختاری شخص حقوقی ...................................... 41

گفتار اول: مطالعه دیدگاه های مختلف در خصوص ماهیت شخصیت و مبنای پاسخ گویی اشخاص حقوقی 46

الف ) ماهیت نظریه فرضی بودن شخص حقوقی ............................................ 46

ب) ماهیت نظریه اعتباری بودن شخص حقوقی ............................................. 47

ج ) ماهیت نظریه واقعی بودن شخص حقوقی ............................................... 47

گفتار دوم : اقسام اشخاص حقوقی ............................................................... 49

الف ) اشخاص حقوقی موضوع حقوق عمومی ............................................... 51

ب) اشخاص حقوقی موضوع حقوق خصوصی ............................................... 55

مبحث دوم : نگاه اجمالی به مبانی نظری مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی............. 58

گفتار اول : پیشینه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی ........................................ 58

الف ) فرضیه عدم مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی ........................................ 60

ب) فرضیه پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی ....................................... 64

ج) بررسی مسئولیت کیفری شخص حقوقی موضوع حقوق عمومی با بیان نظر مؤافقان و
مخالفان ............................................................................................... 68

گفتار دوم : بررسی نگاه کیفری مقنن در مواجهه با شخص حقوقی ....................... 72

الف ) قانون اقدامات تأمینی و تربیتی مصوب سال 1339 ............................... 74

ب ) قانون مجازات عمومی مصوب سال 1304............................................ 75

پ ) قانون مجازات عمومی اصلاحی مصوب سال 1352 ................................ 76

ت) قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 ............................................. 77

ث) قانون جرایم رایانه ای مصوب سال 1388 .............................................. 77

ج) قانون مجازات اسلامی ( مصوب جدید ) 1392.......................................... 79

چ) اهمّ قوانین پراکنده قبل و بعد از انقلاب که بطور خاص شخص حقوقی را حائز مسئولیت
می دانند .............................................................................................. 80

مبحث سوم : شرایط تحقق مسئولیت کیفری در اشخاص حقوقی ......................... 81

گفتار اول : مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی ................................................ 84

گفتار دوم : مسئولیت کیفری توأم اشخاص حقوقی با مدیران و نمایندگان ............... 87

گفتار سوم : مسئولیت کیفری مدیر صادر کننده چک ، به نمایندگی از شخص حقوقی شخص حقوقی 94

فصل سوم : مجازات کیفری اشخاص حقوقی

مبحث اول: فلسفه و هدف مجازات اشخاص حقوقی ........................................ 100

گفتار اول : مسئولیت نیابتی اشخاص حقوقی ................................................. 105

گفتار دوم: ضمانت اجراهای کیفری اشخاص حقوقی(با نگاهی به قانون جرائم رایانه ای)........ 108

گفتارسوم : مختصری بر مسئولیت کیفری با نگاهی بر اساسنامه دیوان کیفری بین المللی 133

مبحث دوم: ضمانت اجراهای کیفری اشخاص حقوقی با توجه به قانون مجازات
اسلامی............................................................................................... 117

گفتار اول: ضمانت اجراهای مالی ............................................................. 117

الف) جزای نقدی................................................................................... 117

ب) مصادره اموال................................................................................. 117

گفتار دوم : ضمانت اجراهای غیر مالی ..................................................... 118

الف )تعلیق مجازات .............................................................................. 118

ب)اعلان عمومی محکومیت کیفری شخص حقوقی ......................................... 119

گفتار سوم :بررسی ضمانت اجراهای محدود کننده و سالب حقوق اشخاص حقوقی ..... 119

الف ) انحلال شخص حقوقی(بطور دائم) ...................................................... 120

ب) ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شخص حقوقی (بطور دائم و موقت) ................ 120

پ) ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه (بطور دائم و موقت) .......... 121

ت) ممنوعیت اصدار اسناد تجاری(بطور موقت) ............................................ 121

نتیجه گیری و پیشنهاد............................................................................. 124

منابع................................................................................................. 134


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود اصول پارکینگ

توضیحاتی کامل و جامع درباره پارکینگ و ضوابط اجرای آن
دسته بندی معماری
فرمت فایل pdf
حجم فایل 2901 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
اصول پارکینگ

فروشنده فایل

کد کاربری 4366

توضیحاتی درباره: پارکینگ وسایل نقلیه، انواع پارکینگ وسایل نقلیه در ساختمان، گروه بندی پارکینگ ها،پارکینگ سوئیچی، ورودی و شیب راهه در پارکینگ ها، ارتفاع مفید پارکینگ ها، الزامات ویژه معلولین جسمی- حرکتی در پارکینگ ها، الزامات محل توقف خودرو در پارکینگ ها، دهانه بندی پارکینگ ها، الزامات دسترسی پیاده به پارکینگ ها


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود پاورپوینت آشنایی با روابط فضاها در واحد مسکونی

آشنایی با روابط کلیه فضاها در واحد مسکونی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 6267 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت آشنایی با روابط فضاها در واحد مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 4366

روابط فضاها، انواع ارتباط بین دو فضا، دیاگرام ارتباطی بین فضاها و تعیین عرصه ها، سازماندهی نمودار فضاها با توجه به رابطه فضاها، چرخش و حرکت در فضا، طراحی مناسب و نامناسب مسیر رفت و آمد، ارتباط فضاها، ارتباط غذاخوری با فضاهای دیگر، ارتباط آشپزخانه با فضاهای دیگر، ارتباط فضای خواب با فضاهای دیگر، ارتباط حیاط با فضاهای خانه، چند توصیه در خصوص مسیرهای حرکتی و ارتباط فضاها


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله درمورد گزارش کار آموزش حسابداری

مقاله درمورد گزارش کارآموزش حسابداری
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
مقاله درمورد گزارش کار آموزش حسابداری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد گزارش کارآموزش حسابداری*


گزارش کارآموزش حسابداری

بیمارستان شهید رجایی کرج

فهرست

عنوان صفحه

مقدمه .............................................................................................................................. 3

تشکر..................................................................................................................................4

فصل اول..........................................................................................................................7

تاریخچه.............................................................................................................................8

بخش ها..............................................................................................................................9

کلینیک های تخصصی.......................................................................................................11

شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد با بیمارستان.................................................................12

نیروی انسانی....................................................................................................................13

چارت سازمانی..................................................................................................................14

شرح وظایف امور مالی.....................................................................................................15

شرح وظایف امور اداری....................................................................................................18

فصل دوم:.......................................................................................................................20

بخش اول : اصول حسابداری.............................................................................................21

مراحل به بارآمدن هزینه...................................................................................................21

تنظیم اسناد حسابداری......................................................................................................23

نمونه سند هزینه فرم 1.....................................................................................................24

توضیحات سند هزینه فرم2...............................................................................................25

نمونه مثال های سند هزینه................................................................................................26

توضیحات........................................................................................................................34

نمونه مثال های روکش سند.............................................................................................35

ثبت دفتر روزنا مه............................................................................................................43

انتقال به دفاتر کل ............................................................................................................47

بخش دوم: طرح کارانه ی پزشکان....................................................................................57

طرح کارانه ی پزشکان.....................................................................................................57

نمونه مثالی از طرح کارانه................................................................................................59

توضیحات طرح.................................................................................................................63

بخش سوم: حقوق و دستمزد................................................................................................69

توضیحات حکم کارگزینی..................................................................................................69

نمونه مثال هایی از حقوق و دستمزد...................................................................................70

فصل سوم .......................................................................................................................77

نمونه ی کلی یک سند هزینه ............................................................................................78

سند حسابداری مربوط به سند صفحه ی 31.......................................................................79

سند حسابداری طرح کارانه ی پزشکان در مهر 84 مربوط به مثال صفحه 59 ....................80

سند حسابداری پرداخت حقوق پرسنل در آبان 1385...........................................................82

ضمایم

تاریخچه:

بیمارستان شهید محمد علی ‌رجایی با اهدا‌‌ی زمین وبنا توسط مرحوم یدالله دهستانی وبا مالکیت دولتی از سال 1345درحصارک کرج به صورت درمانگاه شروع به کارنموده است. از سال 1361 با دایرنمودن بخش داخلی و اورژانس با تعداد 100 تخت به فعالیت خود ادامه داده است ، زیر بنای بیمارستان در ابتدا ،1374 متر مربع بوده ، که با گسترش فضای فیزیکی‌در سالهای 66 و 77 هم اکنون مساحت کل زمین بیمارستان 7750 متر مربع و زیر بنای 6000 متر مربع میباشد.

درحال حاضر با ایجاد تمهیداتی پروژه های سی تی اسکن ،گاما اسکن ( پزشکی هسته‌ای ) جراحی قلب بازوآنژیوگرافی وفیزیوتراپی‌درحال راه اندازی می باشدکه با مساعدت افراد خیردرقالب شرکتهای خاور میانه و… صورت خواهد گرفت .

بخش ها:

بیمارستان شهید رجایی با 192 تخت مصوب و 133 تخت فعال دارای بخش های داخلی زنان و مردان (داخلی عفونی و داخلی مغز و اعصاب ) ، بخش های ویژه ( سی تی یووپست سی سی یو و آی سی یو ) بخش دیالیز و بخش فوریت های پزشکی بوده و آماده ی ارائه ی خدمات به مراجعین محترم می باشد .

بخش های داخلی :

بخش های داخلی زنان و مردان با داشتن 62 تخت فعال دردوبخش مجزا با به‌کارگیری متخصصین سرشناس وخوشنام درگرایش های داخلی ، عفونی‌، داخلی مغزواعصاب ، رادیولوژی ، گوارش ، نفرولوژی، وپرستاران ما‌هرو ورزیده باداشتن امکانات وتجهیزات پزشکی وغیرپزشکی به مراجعین سرویس دهی نموده وبه منظور بهبودکیفی وضعیت ساختمانی وتجهیزاتی به صورت‌روزانه ، ماهیانه و سالیانه تحت نظارت وبازرسی سوپروایزران بیمارستان بوده است وطبق برنامه ریزی واجرای مناسب صورت می گیرد .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله درمورد کیفیت محصول توسط مشتری

مقاله درمورد کیفیت محصول توسط مشتری
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 163 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مقاله درمورد کیفیت محصول توسط مشتری

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله درمورد کیفیت محصول توسط مشتری*


تعریف کیفیت محصول توسط مشتری(بررسی متد کانو)

چکیده:

اولین باری که نظریه پرفسور نوریاکی کانو و همکارانش در دانشگاه توکیوریکای ژاپن مطرح گردید، نظر بسیاری از متخصصان کیفیت را به خود جلب نمود. نظریه کانو درباره طبقه بندی عوامل کیفی یک محصول و روش او در ترتیب نمودن (sort) این عوامل، که برآمده از اطلاعات جمع آوری شده از مشتریان است. فهمی عمیقی از الزامات مشتری را تبیین می نماید.

این متد چنان ساده و کارا بود، که بسیاری از مجموعه ها پس از طرح این نظریه از آن به عنوان بخشی از فرآیند توسعه محصول خود (product development) استفاده نمودند. البته این ابزار نیز مانند سایر شیوه هایی از این دست برای موفقیت در کاربرد، نیاز به مهارت و تجربه ای کافی دارد.

در واقع اگر بخواهیم متد کانو را معرفی نمائیم می توان این گونه گفت که، شیوه ای است برای تعیین پارامترهای کیفی یک محصول، از دیدگاه مشتریان آن محصول، هم اکنون این متد در شرکتهای فراوانی در سطح دنیا به کار گرفته شده و تجربیات و مهارتهای زیادی در این زمینه بدست آمده و به این متد الحاق گردیده است.

هدف از فراهم آوری این مقاله ایجاد یگ نگرش کاربردی، اما دقیق نسبت به متد کانو،

طرح بخشی از نکات و تجربیات در به کارگیری این متد و بحث در مورد پاره ای از نکات زیر است، که استفاده کنندگان می بایست از آنها آگاه باشند.

1-مقدمه:

امروزه محور اصلی حرکت همه سازمانها و شرکتهای موفق در سراسر دنیا، مشتری بوده و این شرکتها تمام هم و غم خود را بر روی مشتری متمرکز نموده اند. در واقع در دنیای امروز سرمایه ها نیستند که بقای سازمان را تداوم می بخشتند، بلکه میزان خلاقیتها و نوآوری های جهت یافته به سمت برآوردن هر چه بیشتر نیازهای مشتریان است که بقای سازمان را اعتبار می بخشد.

این امر تا به انجا مهم جلوه می کند که این شرکتها حتی برای نوآوری و توسعه محصول دست به طراحی فرآیندهایی زده اند تا هرچه سریعتر به مقصود خود برسند. امروزه در شرکتهای موفق دنیا رقابت بر سر نوآوری در محصول نیست بلکه رقابت بر روی اثر بخشی و کارایی هرچه بیشتر نوآوریهای است. از این روست که مباحثی همچون توسعه محصول جدید (new product development) بوجود آمده است.

اساس و پایه چنین علومی استخراج دقیق و صحیح نیازهای مشتری به منظور پاسخگویی هرچه موثرتر به این نیازهاست. در این میان ابزارهایی نیز وجود دارند که علیرغم عمر طولانی هنوز هم مفید بوده و از توان بالایی در این حوزه برخوردارند. متد کانو یکی از ابزارها برای استخراج خواسته ها و الزامات مشتذی و طبقه بندی این الزامات است. این طبقه بندی به سازمان کمک می نماید تا بواسطه یک فرآیند
تصمیم گیری (decision making) به الزامات مستری اولویت توسعه بدهد این متد مسیر رشد محصول را به میزان زیادی کوتاه و گامهای توسعه را تا حد زیادی بهینه
می سازد. برای سازمانهای بسیار مهم است که سرمایه خود را برای کدام جنبه محصول صرف نمایند تا بیشترین بهره برداری را از بازار فروش ببرند.

در این مقاله سعی شده تا با یک نگرش کاربردی در چندین بخش به تشریح ابعاد گوناگون متد کانو پرداخته شود برای حصول این منظور نیز مثالهایی معتبر و مفیدی جمع آوری شده و به مباحث اضافه گردیده تا بر غنای هرچه بیشتر مطالب افزوده شود.

2-معرفی متد کانو

در طرحریزی یک محصول (یا خدمت)1 در قدم اول می بایست یک لیست از نیازمندیهای باقوه مشتری که محصول باید آنها را برآورده سازد، تهیه گردد. برای تهیه لیست الزامات بالقوه مشتری2 یکی از بهترین راه ها، صحبت با مشتریان یک محصول برا استخراج نظرات و خواسته های اوست. در ادامه این مقاله، الزامات بالقوه مشتری را به طور خلاصه «الزامات مشتری» (CR) می نامیم، البته با در نظر داشتن این مفهوم که الزامات مشتری ان دسته از مواردی است که بر اساس تحقیق ها و بررسی های انجام شده می بایست در محصول نهایی که به دست مشتری می رسد، وجود داشته باشد.

شیوه های فراوانی برای جمع آوری این الزامات از طریق مشتریان وجود دارد. به طور مثال، یکی از شیوه ها این است که از مشتری بخواهیم مواردی را که به ذهنشان
می رسد لیست نموده و سپس آنها را از نظر اهمیت درجه بندی کند. اما شیوه ای که در اینجا در مورد آن بحث خواهیم نمود شیوه ای است موسوم به متد کانو که بر پایه نظریه پرفسور نوریاکی کانو از دانشگاه توکیوریکای ژاپن استوار گردیده است.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحلیل مجتمع مسکونی 600 دستگاه

تحلیل کامل مجتمع مسکونی 600 دستگاه
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 10136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تحلیل مجتمع مسکونی 600 دستگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 4366

حفظ مقیاس انسانی، نقش مجموعه در سیمای شهری، بررسی توده و فضاهای مجموعه 512 دستگاه، درجه بندی معابر اطراف مجموعه، ویژگی کالبدی مجموعه، تفکیک خصوصی و نیمه خصوصی، بررسی پلان


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود بررسی رابطه تغییر نرخ مالیات بردرآمد سال 1380 با میزان سرمایه گذاری ونحوه تامین مالی شرکتها

سیاستهای مالیاتی بر رفتار عاملان اقتصادی وبه خصوص شرکتها تاثیر دارد تصمیمات سرمایه گذاری ، تقسیم سود ،نحوه تامین مالی و بسیاری از فعالیتهای عملیاتی شرکتها ممکن است در نتیجه قوانین ومقررات مالیاتی تغییر کند
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 233 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 155
بررسی رابطه تغییر نرخ مالیات بردرآمد سال 1380 با میزان سرمایه گذاری ونحوه تامین مالی شرکتها

فروشنده فایل

کد کاربری 15

سیاستهای مالیاتی بر رفتار عاملان اقتصادی وبه خصوص شرکتها تاثیر دارد. تصمیمات سرمایه گذاری ، تقسیم سود ،نحوه تامین مالی و بسیاری از فعالیتهای عملیاتی شرکتها ممکن است در نتیجه قوانین ومقررات مالیاتی تغییر کند.

تصور عمومی براین است که مالیات دارای یک نقش است و آن هم عبارت است ازدریافتی های دولت از بخشی ازسود حاصله ازکار وکوشش افراد وبنگاه های اقتصادی برای تامین مخارج دولت، اما این یکی از نقش های مالیات است و درآمدهای مالیاتی در واقع،یکی ازبازارهای بسیار مهم وتعیین کننده میزان رشدوگسترش فعالیتهای اقتصادی است.

نخست آن که افزایش میزان مالیات به سبب کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری ،تولید وبه طور کلی کار وکوشش،موجب کاهش فعالیتهای اقتصادی و به این ترتیب موجب کاهش درآمد ملی وگسترش بیکاری می شود.

دوم اینکه مالیات به عنوان یک تثبیت کننده اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد به این معنی که به هنگام رونق بیش از حد فعالیتهای اقتصادی جامعه (فراتر از حد اشتغال کامل)میزان مالیات ها افزایش می یابد تا با کاهش فعالیتهای اقتصادی ازتورم جلوگیری شود وهنگام رکود اقتصادی و افزایش بیکاری میزان مالیات ها کاهش می یابدتا انگیزه برای افزایش فعالیتهای اقتصادی و خارج شدن اقتصاد از رکود فراهم شود وبه این ترتیب اقتصاد در مسیر یکنواخت وهمگونی به حرکت خود ادامه دهد.

وظایف اصلی مدیریت مالی شامل سه نوع تصمیم گیری مهم می باشد: تصمیمات تامین مالی، تصمیمات سرمایه گذاری و تصمیمات تقسیم سود.

یکی از اهداف تغییر نرخ مالیات بردرآمد ، افزایش میزان سرمایه گذاری در دارائیهای ثابت (دارائیهای عملیاتی )و بهبود بخشیدن به نحوه تامین مالی وکاهش هزینه های ناشی از آن و رونق بخشی به بازار سرمایه می باشد. در نتایج به دست آمده از این تحقیق مشاهده گردیدکه بین تغییر نرخ مالیات بردرآمدسال 1380 ،میزان سرمایه گذاری ونحوه تامین مالی شرکتها قبل وبعد از تغییر نرخ مذکور تفاوت معناداری وجود دارد (میزان سرمایه گذاری در درارائیهای ثابت بعد ازکاهش نرخ مالیات بردرآمد افزایش یافته است وبیشتر شرکتها بعد از تغییر نرخ مذکور به تامین مالی داخلی روی آورده اند )در حقیقت بیانگر این مطلب می باشد که سیاستگذاران مالیاتی با کاهش نرخ مالیات به این هدف که همانا بزرگتر شدن اقتصاد درآینده و بالطبع افزایش دریافتی های مالیاتی آتی خواهد بود نائل شده اند.

فهرست مطالب

چکیده فارسی1

فصل اول :کلیات تحقیق

1-1)مقدمه 2

1-2) بیان مسئله3

1-3) اهمیت تحقیق 6

1-4) سوال تحقیق 7

1-5)هدف تحقیق 7

1-6) فرضیه های تحقیق 9

1-7) متغیرهای مورد مطالعه 9

1-8) نوع روش تحقیق 10

1-9) قلمرو تحقیق 12

1-9-1) قلمرو موضوعی 12

1-9-2) قلمرو مکانی 12

1-9-3) قلمرو زمانی 13

1-10) روش گردآوری اطلاعات وداده ها13

1-11) جامعه آماری، روش نمونه گیری حجم نمونه 13

1-12) روش تجزیه وتحلیل داده ها 13

1-13) موانع ومحدودیتهای تحقیق 14

1-14) تعریف اصطلاحات 14

1-15) ساختار تحقیق 18

فصل دوم:چهارچوب نظری وپیشینه پژوهش

گفتار اول:تاریخچه اصلاحات انجام گرفته در قانون مالیات در جهان وایران

2-1) مقدمه 21

2-2)نگاهی گذرا به اصلاحات مالیاتی در جهان22

2-3)تاریخچه اصلاحات مالیاتی در ایران 23

گفتار دوم:مبانی نظری مالیات

2-4)مبانی نظری مالیات 26

2-4-1)مفاهیم مالیات 26

2-4-2) اهداف وضع مالیاتها 29

2-4-3)عدالت مالیاتی 31

2-4-4)سیستم مالیاتی و اجزای آن 32

2-4-5)اصول سیستم مالیاتی مطلوب 32

2-4-6)اصول جدید مالیات 34

2-4-7)وقفه های زمانی وصول مالیات 34

2-5)طبقه بندی نظام مالیاتی در ایران 37

2-6)مالیات بر درآمد 39

2-6-1)تاریخچه مالیات بر درآمد 40

2-6-2)بررسی تطبیقی مالیات بر درآمد شرکتها در چند کشور 41

گفتار سوم:

مبانی نظری سرمایه گذاری و شیوه های تامین مالی

2-7) سرمایه گذاری 52

2-7-1)عوامل موثر بر سرمایه گذاری 54

2-7-2) مالیات بر شرکتها وتشویق سرمایه گذاری 55

2-8) منابع مالی واحدهای اقتصادی و فرآیند تامین مالی 58

2-9)ابزارهای مالی(شیو های تامین مالی) 59

2-9-1) روشهای مختلف تامین مالی 59

2-10)مالیات و حسابداری 62

گفتارچهارم:پیشینه پژوهش

2-11)پیشینه پژوهش 64

2-11-1)تحقیقات انجام شده خارجی 64

2-11-2)تحقیقات انجام شده در ایران 73

فصل سوم:روش شناسی تحقیق

3-1)مقدمه 78

3-2)طرح مساله پژوهش 79

3-3)فرضیه های تحقیق. 79

3-4)روش تحقیق 80

3-5)سنجش متغیر های تحقیق 80

3-6)نحوه جمع آوری اطلاعات81

3-7)جامعه آماری 81

3-8)روش نمونه گیری و تعیین اندازه نمونه81.

3-9)آزمون های مورد استفاده در تحقیق83

3-10)آزمون فرضیه ها83

3-11)روش های آماری بکار رفته در تحقیق84.

3-11-1)آزمون مقایسه زوجها84

3-11-2) همبستگی85

فصل چهارم : تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق

4-1)مقدمه91

4-2) تحلیل فرضیه ها92

4-2-1) بخش اول 93

4-2-2) بخش دوم 97

فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات

5-1)مقدمه102

5-2)خلاصه موضوع وروش تحقیق 103

5-3)نتایج تحقیق105

5-4)تحلیل یافته های تحقیق

5-4-1)نتایج مربوط به آزمون فرضیه اول106

5-4-2)نتایج مربوط به آزمون فرضیه دوم107

5-4)پیشنهادهای پژوهش

5-4-1) پیشنهادهای حاصل از نتایج تحقیق108

5-4-2)سایرپیشنهادها109

5-4-3)پیشنهادهایی برای تحقیق های آتی109

5-5) محدودیت های پژوهش110

منابع ومآخذ 111

پیوست ها

پیوست الف116

پیوست ب 120

پیوست ج 126

چکیده انگلیسی134

فهرست جدول ها

عنوان صفحه

2-1جدول ، مالیات بر درآمد درکشور سوئد47

2-2جدول ، مالیات بر درآمد در آمریکا48

2-3جدول، تغییرات قانون مالیات های مستقیم مربوط به درآمد شرکت ها

مصوب بهمن 1380 نسبت به اصلاحیه اسفند ماه 137850

4-1جدول ،بررسی توصیفی متغیرهای سرمایه گذاری ، نحوه تامین مالی و مالیات ابرازی92

4-2جدول ، بررسی وجود رابطه بین تغییر نرخ مالیات بردرآمد ومیزان

سرمایه گذاری شرکتها قبل وبعد از تغییر نرخ مالیات94

4-3جدول ، آزمون وجود همبستگی بین مالیات ابرازی و میزان سرمایه گذاری

شرکتها قبل و بعد از تغییرنرخ مالیات 96

4-4جدول بررسی وجود رابطه بین تغییر نرخ مالیات بردرآمد و نحوه تامین مالی

شرکتها(داخلی وخارجی) قبل وبعد از تغییر نرخ مالیات 97

4-5جدول آزمون وجود همبستگی بین مالیات ابرازی و نحوه تامین مالی

شرکتها قبل و بعد از تغییرنرخ مالیات(از طریق آزمون همبستگی پیرسون) 100

4-6جدول آزمون وجود همبستگی بین مالیات ابرازی و نحوه تامین مالی شرکتها

قبل و بعد از تغییرنرخ مالیات(از طریق آزمون همبستگی اسپیرمن101

5-1جدول خلاصه نتایج آزمون105

پیوست الف-1جدول اسامی شرکتهای مورد استفاده برای آزمون فرضیه ها....... 116

پیوست ج جداول خروجی حاصل ازتجزیه وتحلیل داده ها به کمک نرم افزارSPSS 126

جداول ج-1و2و3 :

آزمون t زوجی برای بررسی وجود تفاوت در میزان سرمایه گذاری قبل از تغییر نرخ مالیات (شامل سالهای 1375 تا 1379) و بعد از تغییر نرخ مالیات (شامل سالهای 1380 تا 1387)126

جداول ج-4و5و6 : آزمون t زوجی برای بررسی وجود تفاوت در نحوه تامین مالی(داخلی)قبل از تغییر نرخ مالیات (شامل سالهای 1375 تا 1379) و بعد از تغییر نرخ مالیات(شامل سالهای 1380 تا 1387) 127

جداول ج-7و8و9 : آزمون t زوجی برای بررسی وجود تفاوت در نحوه تامین مالی(خارجی)قبل از تغییر نرخ مالیات (شامل سالهای 1375 تا 1379) و بعد از تغییر نرخ مالیات(شامل سالهای 1380 تا 1387) 128

جدول ج-10 :همبستگی میزان سرمایه گذاری و مالیات ابرازی بدون توجه به تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون129

جدول ج-11 :همبستگی میزان سرمایه گذاری و مالیات ابرازی بعد از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1380 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون129

جدول ج-12 :همبستگی میزان سرمایه گذاری و مالیات ابرازی قبل از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1379 (ضریب همبستگی: پیرسون130

جدول ج-13 :همبستگی نحوه تامین مالی(داخلی) و مالیات ابرازی بدون توجه به تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون130

جدول ج-14:همبستگی نحوه تامین مالی(خارجی) و مالیات ابرازی بدون توجه به تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون131

جدول ج-15 :همبستگی نحوه تامین مالی(داخلی) و مالیات ابرازی بعد از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1380 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون131

جدول ج-16 :همبستگی نحوه تامین مالی(داخلی) و مالیات ابرازی قبل از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1379 (ضریب همبستگی: پیرسون132

جدول ج-17 :همبستگی نحوه تامین مالی(خارجی) و مالیات ابرازی بعد از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1380 تا1387 (ضریب همبستگی: پیرسون132

جدول ج-18 :همبستگی نحوه تامین مالی(خارجی) و مالیات ابرازی قبل از تغییر نرخ مالیات بر درآمد در سالهای 1375 تا1379 (ضریب همبستگی: پیرسون133

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

2-1نمودار، نظام مالیاتی در ایران38

3-1نمودار، وجود همبستگی بین دو متغیر X و Y86

3-2نمودار ،عدم وجود همبستگی بین دو متغیر X و Y86

نمودار ب-1 ،پراکنش سرمایه گذاری و مالیات ابرازی 120

نمودار ب-2،پراکنش سرمایه گذاری و مالیات ابرازی بعد از تغییر نرخ مالیات 121

نمودار ب-3،پراکنش سرمایه گذاری و مالیات ابرازی قبل ازتغییر نرخ مالیات 122

نمودار ب-4،پراکنش نحوه تامین مالی (درصد) و مالیات ابرازی123

نمودار ب-5،پراکنش نحوه تامین مالی (درصد)و مالیات ابرازی بعد ازتغییر نرخ مالیات 124

نمودار ب-6،پراکنش نحوه تامین مالی (درصد)و مالیات ابرازی قبل ازتغییر نرخ مالیات 125

فهرست شکلها

عنوان صفحه

2-1شکل، اصول یک نظام مالیاتی مطلوب33


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت