فروشگاه فایل دانش

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

فروشگاه فایل دانش

دانلود پایان نامه|پروژه|مقاله|تحقیق|پژوهش|جزوه دانشجویی|نمونه سوالات استخدامی ها و ........

دانلود خلاصه داستان لیلی و مجنون

داستان لیلی و مجنون
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
خلاصه داستان لیلی و مجنون

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*خلاصه داستان لیلی و مجنون*


این کتاب را نظامی در مدتی کمتر از چهارماه گفته و در سال 584 نام ابوالمظفر شروانشاه اخستان بن منوچهر بپایان رسانده . تعداد ابیات آن در حدود چهار هزار بیت و خلاصة داستان این است :

یکی از بزرگان عرب از نعمت های دنیا بجز فرزند همه چیز داشت و غافل بود که صلاحش در این بوده است که فرزندی نداشته باشد .

آنقدر نذر و نیاز کرد تا خداوند پسری باو داد و او نامش را «قیس» گذاشت و چون بهفت سال رسید او را به مکتب سپرد . در آن مکتب دختری بنام «لیلی» بود که قیس از همان نظر اول باو عاشق شد - کم کم عشق پسریش این دو کودک زبانزد خاص و عام گشت و آواز آن بگوش پدر و مادر آنها رسید . پدر لیلی دیگر دختر خود را بآن مکتب نفرستاد . قیس هر روز به در خانه لیلی می رفت ، آندر را می بوسید و باز می گشت . این جدائی بجای آکه درد این دو را تسکین و تخفیف دهد باعث غلیان و شدت آن شد و کار قیس بآنجا رسید که مردم او را «مجنون» لقب دادند . پدر مجنون ناچار برای نجات پسر خود بخواستگاری لیلی فرستاد .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود جوشکاری پلاسما Plasma Arc Welding

دانلود پاورپوینت جوشکاری پلاسما
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل pptx
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
جوشکاری پلاسما Plasma Arc Welding

فروشنده فایل

کد کاربری 9

این محصول پاورپوینتی 9 اسلایدی است که به صورت مختصر و خلاصه در مورد جوشکاری پلاسما بحث کرده است

این محصول برای عزیزان که پروژه های مرتبط دارند می تواند مفید باشد.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله هنر گرافیک در یک نگاه کلی

مقاله هنر گرافیک در یک نگاه کلی
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
مقاله هنر گرافیک در یک نگاه کلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله هنر گرافیک در یک نگاه کلی*


هنر گرافیک در یک نگاه کلى، یک هنر «الیت» نیست و لایه هایى ساخته و پرداخته از ابهام وایهام ندارد. همه آنچه در یک هنر «فرهیخته» با کشف و شهود و احساس هاى عالى قابل دریافت است و بر سر نحوه فهم و چگونگى دریافت آن میان مخاطبان بحث و جدل رخ مى دهد، در هنر گرافیک اما، باید با یک نظر ،(تأکید مى شود که فقط با یک نظر) دریافت شود. گرافیک را در زمره هنرهاى «کاربردى» Functional و نقاشى را در زمره «هنرهاى زیبا» Fine Arts به حساب مى آورند. در Fine Arts ممکن است برداشت هاى فردى ، یا فردیت ویژه و انحصارى هنرمند موجب خلق اثر شود، امادر گرافیک، پاسخگویى به یک نیاز اجتماعى موجب خلق اثر مى شود.

از این منظر، گرافیک رسالتى ارتباطى، اجتماعى و رسانه اى به عهده دارد.

بارها شنیده یا خوانده ایم که مى گویند ممکن است یک اثر هنرى در زمانه خودش و یا حتى در یک مقطع زمانى مانند یک دهه یاچنددهه و حتى یک سده به طور کامل درک نشود. حتى خوانده ایم که «لزومى ندارد یک اثر هنرى خودش را باز کند» ، مى گویند یک اثر هنرى اصلاً«باز» نیست. ممکن است با لایه اول آن به سرعت ارتباط برقرار کرد، اماخطاست که فکر کنیم همه اثر هنرى همان لایه اول آن است. مى گویند براساس درک و شعور و نیروى فهم ما، یک اثر بر ما رخ مى نماید یا مستور مى ماند. مى گویند این تکلیف مخاطب است که سعى کند تا بداند و آدم بافرهنگى شود تا لیاقت درک اثر هنرى را کسب کند. راستى اگر بخواهیم به این نکات به درستى بیندیشیم، ضرورت دارد به شرایط و زمانه اى که «امروزه» در آن هستیم نیز با دقت بیشتر و حساسیت ویژه اى فکر کنیم.

سرعت و «چالاکى» (Agility) خصیصه ذاتى همه آن چیزى است که «امروزى» تلقى مى شود. اگر در یک دوره اى مفهوم «کیفیت » (Quality) هدف استراتژیک مدیران و برنامه ریزان جوامع پیشرفته قرار گرفته و در دوره دیگر، مفهوم «مهندسى مجدد» ( engineering - Re ) مورد توجه محققان امور اجتماعى ، فرهنگى و مدیریتى قرار گرفته است، اما در زمانه ما، مفهوم «چالاکى» اصل اول و شرط نخست هر پروژه ارتباطى، اطلاعاتى، مدیریتى ، فرهنگى ، اقتصادى و رسانه اى است.

در چنین زمانه اى حرکت مستمر، پیوسته و سریع به صورت دات کام (com.) اصل غیرتردیدناپذیر همه فعالیت هاى انسانى است.

درست در چنین زمانه اى است که کامپیوتر «وجود» و «عدم وجود» یا به تعبیر دیگر«بله» و «نه» رامورد ارزیابى قرار مى دهد. حالا دیگر دیجیتال Digitalشاهین ترازوى سنجش محاسبات و برنامه ریزى هاست. یعنى «اطلاعات» ، «تصویر» و «صوت» به زبان قابل فهم کامپیوتر که از «صفر» و «یک» ساخته شده، وارد مى شود و خروجى آن یک دنیاى مجازى است که تصویرى دیجیتالى از دنیاى واقعى محسوب مى شود.

حالا دیگر این فقط کامپیوترها نیستند که قادر به فهم «صفر» و «یک» هستند. این زبان با ذهن آدم نیز ترکیب شده و «آدم تازه اى» ساخته است. آدم تازه اى که سرعت کسب اطلاعاتش چندین هزار برابر بیشتر از آدم هاى کهنه شده حتى ۵ سال پیش است.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود مقاله نگاهی اجمالی به روند انجام وظیفه طنز در نمایش

مقاله نگاهی اجمالی به روند انجام وظیفه طنز در نمایش
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
مقاله نگاهی اجمالی به روند انجام وظیفه طنز در نمایش

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*مقاله نگاهی اجمالی به روند انجام وظیفه طنز در نمایش*

نگاهی اجمالی به روند انجام وظیفه جناب طنز در نمایش

اشاره:

حدیث طنز، تبار، انواع و تبعات آن از جمله گفتمان های مکرر تاریخ نمایش و بلکه تاریخ رابطه های تاویلی و معنوی انسان بوده و خواهد بود. در وادی نمایش همیشه طنز جایگاه والایی در تبیین آن بخش از ناگفته های درونی انسانها داشته است. هرچند که گاهی طنز، این ظرفیت تبیینی والا هم همچون سایر پدیده های هنری و ذوقی، توسط مغرضان و کژاندیشان و بی­خردان به بیراهه های هزل و هجو کشانده شده است و خاصه در عرصه نمایش، شماری اندیشه های ناپاک به غرضی و مرضی وارد شد و اگرچه برخی از سران نظامهای سیاسی اجتماعی ضد بشری ناکارآمدی و نزول و تقلیل آن را – تا مرز صرف خنده – در دستور کارخود قرار دادند و به طریقی این ظرف بلورین تبیین­گر را بر حسب خواست تموج حوض درون خود آلودند، ولی طبایع والای انسانی در عرصه نمایش جهانی همیشه طنز را دیده، پسندیده و به عنوان ارزش، پذیرفته و ه کاربسته است.

طنز؛ از منظر ِتاریخ، دومین گونه اصلی نمایش پس از تراژدی [1] است. شفافیت، سادگی بیان و فرجام خوش، مولفه هایی هستند که این نوع از نمایش را از تراژدی جدا می­کند. طنز در نمایش به جای پرداختن به درونمایه­های حماسی و آرمانی به واقعیتهای متعارف زندگی می پردازد و شخصیتهای خود را از میان آدمهای پیرامون ما برمی­گزیند. ریشه های این نمایش به مراسم شادی بخش کوموس[2] در یونان باستان می­رسد که برای گرامیداشت دیونیزوس[3] – اسطوره وجد و شعف و شور برپا می­شده و همگان با ساز و آواز به عیش و نوش می­پرداختند. در این مراسم کهن گروهی از بازیگران مانند موجودات وهمی [4]جامه­های خیالی به تن می­کردند و با صورتکهای غریب[5] از برابر تماشاگران رژه می­رفتند و همزمان به لفاظی های شیرین و بداهه گویی های مستمر می پرداختند تا خاطر تماشاگران را لحظه ای خوش کنند و آنها را از ستم قاعده های قطعیت یافته آپولونی [6]رها سازند.

البته در اصطلاح شناسی واژه های بنیادین هنر نمایش [7] کوموس عبارت است از:

- گفتگوی همراه با موسیقی که میان دو شخصیت یا یک شخصیت و گروه همسرایان در کمدی یونانی در جریان است.

- آخرین صحنه یک نمایش که شخصیتهای متخالف با یکدیگر آشتی می کنند، کشمکش به گره گشایی می انجامد و شخصیتهای نمایش برای برپایی جشن و سور از صحنه خارج می شوند.

به مرور زمان شاعران به عرصه این مناسک یاد شده راه یافتند و کوشیدند تا با ساختن اشعاری مناسب برای این بذله­گویان سهمی در توسع آن داشته باشند.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحقیق زندگی نامه و اشعار مهدی اخوان ثالث

تحقیق زندگی نامه مهدی اخوان ثالث
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
تحقیق زندگی نامه و اشعار مهدی اخوان ثالث

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق زندگی نامه مهدی اخوان ثالث*


مهدی اخوان ثالث

کامیار عابدی‌

برگرفته از: دانشنامه ادب فارسی

اَخَوانِ ثالِث‌، از شاعران‌ معاصر، متخلّص‌ به‌ «م‌..امید» در سال‌ 1307ش‌، در مشهد، به‌ دنیا آمد. پدرش‌، که‌ یزدی‌تبار بود، شغل‌ عطّاری‌ و طبابت‌ با داروهای‌ گیاهی‌ داشت‌. اخوان‌ ثالث‌ تحصیلات‌ ابتدایی‌ و متوسّطه‌ را در زادگاهِ خود به‌ پایان‌ رسانید. هرچند، دلبستة‌ موسیقی‌ و شعر بود، امّا گرایش‌ تحصیلی‌ فنّی‌ و حرفه‌ای‌ را برگزید و در رشتة‌ آهنگری‌ هنرستان‌ مشهد درس‌ خواند (کاخی‌، ص‌27). سپس‌ به‌ تهران‌ آمد و، علاوه‌ بر کار در مطبوعات‌، در مدارس‌ ورامین‌ و تهران‌ به‌ تدریس‌ پرداخت‌. در تهران‌، به‌ فعّالیّتهای‌ سیاسی‌ خود، که‌ از مشهد آغاز شده‌ بود، ادامه‌ داد. پس‌ از کودتای‌ 28 مرداد 1332.ش‌ دستگیر شد و در حدود یک‌ سالی‌ را در زندان‌ به‌ سر برد. پس‌ از رهایی‌ از زندان‌، در بخش‌ ادبی‌ چند روزنامه‌ و مجلّه‌، مؤسّسة‌ «گلستان‌ فیلم‌» (به‌ مدیریت‌ ابراهیم‌ گلستان‌) و سرانجام‌، رادیو تهران‌ به‌ نگارش‌ و ویرایش‌ ادبی‌ مشغول‌ شد. در نیمة‌ دهة‌ 1340ش‌، باردیگر، این‌بار به‌ اتّهامی‌ غیرسیاسی‌، به‌ زندان‌ افتاد. امّا پس‌ از شش‌ ماه‌ آزاد شد. در اواخر همین‌ دهه‌، برای‌ کار در تلویزیون‌ آبادان‌ به‌ آن‌ شهر رفت‌. تا سال‌ 1353ش‌،در خوزستان‌ زیست‌ و برنامه‌هایی‌ با نام‌ «دریچه‌ای‌ بر باغ‌ بسیار درخت‌» در زمینة‌ ادبیّات‌ فارسی‌ تهیّه‌ کرد (جلالی‌ پندری‌، ص‌448). به‌ سال‌ 1353، دختر جوانش‌، لاله‌، را از دست‌ داد. پس‌ از آن‌، به‌ آبادان‌ بازنگشت‌. مدّتی‌ کوتاه‌ در بنیاد فرهنگ‌ ایران‌ (زیرنظر پرویز ناتل‌ خانلری‌) کار کرد. امّا کاری‌ که‌ در آن‌ سازمان‌ برعهده‌اش‌ بود (تصحیح‌ دیوان‌ ناصر بخاری‌ یا بخارایی‌) به‌ پایان‌ نرسید. در سالهای‌ 1357ـ.1358ش‌، مدّتی‌ به‌ تدریس‌ ادبیّات‌ معاصر (و نیز شعر دورة‌ سامانی‌) در دانشگاههای‌ تهران‌، ملّی‌ (شهید بهشتی‌ بعدی‌) و تربیت‌ معلّم‌ پرداخت‌. در سالهای‌ 1358ـ1360ش‌، در مقام‌ سرویراستاری‌، در سازمان‌ انتشارات‌ و آموزش‌ انقلاب‌ اسلامی‌ (فرانکلین‌ پیشین‌) فعّالیّت‌ داشت‌. امّا از سال‌ 1360ش‌ تا پایان‌ عمر، از همة‌ شغلهای‌ دولتی‌، بی‌حقوق‌، برکنار شد (کاخی‌، ص‌29).

اخوان‌ ثالث‌ در طول‌ عمر شصت‌ و دو ساله ‌اش‌ (هرچند سیمای‌ شاعر، دست‌ کم‌، ده‌سالی‌ او را پیرتر نشان‌ می‌داد)، تنها یک‌ بار به‌ خارج‌ از ایران‌ سفر کرد و به‌ دعوت‌ چند مؤسّسة‌ فرهنگی‌ جهانی‌ و گروهی‌ از ایرانیان‌ ساکن‌ در اروپا به‌ شعرْخوانی‌ پرداخت‌: آلمان‌، انگلستان‌، دانمارک‌، سوئد، نروژ، فرانسه‌. اندکی‌ پس‌ از بازگشت‌، در چهارم‌ شهریور 1369ش‌، در بیمارستان‌ مهر تهران‌ درگذشت‌. پیکرش‌ را به‌ توس‌ بردند، و در کنار آرامگاه‌ حکیم‌ ابوالقاسم‌ فردوسی‌، به‌ خاک‌ سپردند (همان‌، ص‌29ـ30).

مهدی‌ اخوان‌ ثالث‌ یکی‌ از برجسته‌ترین‌ شاگردان‌ نیما یوشیج‌ * بود.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تحقیق مختصری از زندگی نامه شاعران

تحقیق مختصری از زندگی نامه شاعران
دسته بندی تاریخ و ادبیات
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
تحقیق مختصری از زندگی نامه شاعران

فروشنده فایل

کد کاربری 4152

*تحقیق مختصری از زندگی نامه شاعران*


– ابن یمین :

وی در سال 685 هجری در قصبه فریومد از ولایت جوین خراسان ولادت یافت شماره ای از قطعات ابن یمین در مرثیه و تاریخ وفات بزرگان است و شاید منشا بهترین قطعه هایی که در این مضمون سروده شده و بعد به ماده تاریخ رسیده این قطعات شاعر باشد.

12 – حافظ :

خواجه شمس الدین محمد حافظ معروف به لسان الغیب در اوایل قرن هشتم حدود 726 هجری در شیراز تولد یافت پدرش بهاء الدین در عهد اتابکان سلغری فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرد و مادرش اهل کازرون بود وی حافظ قرآن کریم بود . از وی مراثی نیز باقی مانده است از جمله مرثیه فخیم او در مرگ شاه شیخ ابواسحاق بسیار مشهور است .

یاد باد آنکه سرکوی توام منزل بود دیده را روشنی از خاک درت حاصل بود

. . .

دیدی آن خاتم فیروزه بو اسحاق خوش درخشید ولی دولت مستعجل بود

در بسیاری کتب بیان شده که وی قطعه و غزلی در مرگ فرزند دارد . اما آقای علی موسوی گرما رودی چنین می گوید (( نسبت دادن این مرثیه به حافظ ناصواب است زیرا اولا حافظ غزلی به این سستی ندارد . ثانیا مرگ فرزند وی شناخته نیست )) (1 )

بلبلی خون دلی خورد و گلی حاصل کرد باد غیرت به صدش خار پریشان دل کرد

طوطیی را به خیال شکری دل خوش بود ناگهش سیل فنا نقش امل باطل کرد

قره العین من آن میوه دل یادش باد که چه آسان بشد و کار مرا مشکل کرد

. . .

آه و فریاد که از چشم مه چرخ در لحد ماه کمان ابروی من منزل کرد

نزدی شاه رخ و فوت شد امکان حافظ چه کنم بازی ایام مرا غافل کرد

------------------------------------------------------------------

1 – پیشگفتار کتاب مرثیه از مدینه تا مدینه

13 – عبد الرحمان جامی :

نورالدین عبد الرحمان جامی در سال 817 هجری در محل خرجرد جام خراسان تولد یافت پدرش نظام الدین احمد دشتی و جدش شمس الدین محمود دشتی منسوب به محله دشت اصفهان که بعد به ولایت جام مهاجرت کردند . وی به همراه پدر به هرات و سمرقند رفت و سفری به مکه داشت وی بزرگترین شاعر و ادیب قرن نهم و آخرین شعرای بزرگ متصوفه است . مراثی زیادی نیز از وی به جا مانده است مانند مرثیه زیر که در رثاء پسرش صفی الدین سروده است :

زیرگل تنگدل ای غنچه رعنایی چونی بی تو ما غرقه بخونیم توبی ما چونی

سلک جمعیت ما بی تو گسست است زهم ما که جمعیم چنینیم تو تنها چونی

بر سر خاک توام ایکه از ین پیشترم بوده ای تاج سر امروز ته پا چونی

. . .

خورد غم های توام وه که خیال تو گهی می نپرسد که در این خوردن غم ها چونی

رو به صحرای عدم تاختی از شهر وجود من از این شهر ملولم تو به صحرا چونی

برخی وی را بنیانگذار سبک هندی دانسته اند چون در مواردی باریک اندیشی و نازک کاری مخصوص آن سبک را به کار برده است وفات جامی سال 898 هجری قمری در هرات اتفاق افتاد .


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود ترجمه مقاله بررسی نصب سنسورهای pH همراه با متن لاتین SENSOR INSTALLATIONS

ترجمه مقاله بررسی نصب سنسورهای pH همراه با متن لاتین SENSOR INSTALLATIONS
دسته بندی شیمی
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
ترجمه مقاله بررسی نصب سنسورهای pH همراه با متن لاتین SENSOR INSTALLATIONS

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

ترجمه مقاله بررسی نصب سنسورهای pH همراه با متن لاتین SENSOR INSTALLATIONS

Industrial pH sensors can be installed in the process piping, immersed in a tank or basin, or placed in a sidestreamsample. In a sidestream, a portion of the process liquid is continuously removed from the main process and directedto the pH sensor. Sidestream systems are necessary when the temperature and pressure of the process liquidexceed the sensor rating. The sample is cooled and the pressure reduced before the liquid reaches the sensor. Ina sidestream, the sample can either be returned to the process or drained to waste. Retractable sensors, whichcan be removed from the process piping without shutting down the system, are also popular.6.2 SAFETYThere are safety hazards associated with pH sensors installed in process streams. If the temperature or pressureof the liquid exceeds the rating of the sensor, the sensor may fail, allowing the process liquid to leak out fromaround the sensor. There are special hazards associated with retractable sensors. To avoid accidents, always followthe manufacturer's instructions for inserting and removing the sensor. Never attempt to remove a retractablesensor unless the process conditions meet the manufacturer’s requirements. Also, install retractable sensors onlyin places where access is easy and the person retracting the sensor has good footing.

Industrial pH sensors can be installed in the process piping, immersed in a tank or basin, or placed in a sidestreamsample. In a sidestream, a portion of the process liquid is continuously removed from the main process and directedto the pH sensor. Sidestream systems are necessary when the temperature and pressure of the process liquidexceed the sensor rating. The sample is cooled and the pressure reduced before the liquid reaches the sensor. Ina sidestream, the sample can either be returned to the process or drained to waste. Retractable sensors, whichcan be removed from the process piping without shutting down the system, are also popular.6.2 SAFETYThere are safety hazards associated with pH sensors installed in process streams. If the temperature or pressureof the liquid exceeds the rating of the sensor, the sensor may fail, allowing the process liquid to leak out fromaround the sensor. There are special hazards associated with retractable sensors. To avoid accidents, always followthe manufacturer's instructions for inserting and removing the sensor. Never attempt to remove a retractablesensor unless the process conditions meet the manufacturer’s requirements. Also, install retractable sensors onlyin places where access is easy and the person retracting the sensor has good footing.

1 مقدمه

سنسورهای pH صنعتی را می­توان در خطوط لوله فرایند نصب نمود، درون مخزن یا حوضه آبگیر غوطه­ور ساخت، یا درون یک نمونه ریز آبه قرار داد. در یک ریز آبه، بخشی از مایع فرایند به طور پیوسته­ای از فرایند اصلی جدا شده و به سمت سنسور pH هدایت می­گردد. زمانی که دما و فشار مایع فرایند از درجه­بندی مجاز سنسور فراتر می­رود، سیستم­های ریز آبه موردنیاز می­باشند. پیش از رسیدن نمونه به سنسور، آن را سرد کرده و فشار را کاهش می­دهند. در یک ریز آبه، می­توان نمونه را به فرایند بازگرداند و یا به فاضلاب تخلیه نمود. سنسورهای قابل استرداد، که می­توان بدون متوقف نمودن سیستم آن­ها را از خطوط لوله فرایند جدا نمود، نیز محبوبیت دارند.

6.2 ایمنی

مخاطراتی ایمنی در ارتباط با سنسورهای pH نصب شده در جریانات فرایند وجود دارد. اگر دما و یا فشار مایع از درجه­بندی مجاز سنسور فراتر رود، سنسور عمل نخواهد کرد، و درنتیجه مایع از اطراف سنسور به بیرون نشت خواهد نمود. مخاطرات ویژه­ای نیز وجود دارند که مربوط به سنسورهای قابل استرداد هستند. برای پرهیز از هرگونه حادثه، همواره از دستورالعمل­های سازنده برای قرار دادن و جدا نمودن سنسورها پیروی کنید. هیچ­گاه، جز در حالتی که شرایط فرایند با مشخصات و ملزومات سازنده در انطباق باشد، اقدام به جداسازی سنسور ننمائید. همچنین، سنسورهای قابل استرداد را تنها در محل­هایی نصب کنید که دسترسی به آن­ها آسان است و فرد جداکننده­ی سنسور، اتکا و وضعیت مناسبی دارد.

Industrial pH sensors can be installed in the process piping, immersed in a tank or basin, or placed in a sidestreamsample. In a sidestream, a portion of the process liquid is continuously removed from the main process and directedto the pH sensor. Sidestream systems are necessary when the temperature and pressure of the process liquidexceed the sensor rating. The sample is cooled and the pressure reduced before the liquid reaches the sensor. Ina sidestream, the sample can either be returned to the process or drained to waste. Retractable sensors, whichcan be removed from the process piping without shutting down the system, are also popular.6.2 SAFETYThere are safety hazards associated with pH sensors installed in process streams. If the temperature or pressureof the liquid exceeds the rating of the sensor, the sensor may fail, allowing the process liquid to leak out fromaround the sensor. There are special hazards associated with retractable sensors. To avoid accidents, always followthe manufacturer's instructions for inserting and removing the sensor. Never attempt to remove a retractablesensor unless the process conditions meet the manufacturer’s requirements. Also, install retractable sensors onlyin places where access is easy and the person retracting the sensor has good footing.


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود ترجمه پروسه‌های ساخت و تولید از کتاب Machinerys Handbook 25

ترجمه پروسه‌های ساخت و تولید از کتاب Machinerys Handbook 25
دسته بندی فیزیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 2477 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
ترجمه پروسه‌های ساخت و تولید از کتاب Machinerys Handbook 25

فروشنده فایل

کد کاربری 4269

ترجمه پروسه‌های ساخت و تولید از کتاب
Machinerys Handbook 25

ترجمه پروسه‌های ساخت و تولید از کتاب Machinerys Handbook 25

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: سنبه‌ها، ماتریس‌ها( قالب‌ها)، و پرس‌کاری

1-1 مقدمه 1

1-2 معنا و مفهوم واژه لقی 1

1-3 کاربرد متداول لقی ها و ساختن لقی ها در قالب 2

1-4 اجرای لقی ها 2

1-5 تأثیر لقی بر روی پرس کاری 2

1-6 زاویه‌ لقی برای قالب‌ها 3

1-7 روانکار برای پرس‌کاری 3

1-8 آنیل کردن پوسته‌های کشیده شده 4

1-9 کشیدن برنج 4

1-10 سرعت‌ها و فشارها برای پرس کردن 4

1-11 فشار موردنیاز برای سنبه 5

1-12 ارتفاع بسته شدن قالب 5

1-13 قطرهای پوسته بلانک 6

1-14 کاهش عمق و قطر بدنه‌های( پوسته‌های) استوانه‌ای( سیلندری) 9

1-15 در نظر گرفتن خمیدگی فلز فولاد 10

1-16 فرمول‌های دیگر برای خمیدگی 15

1-17 قالب برش دقیق 18

1-18 قالب خط مستقیم فولاد 21

1-19 ساختن قالب های فولادی صاف 22

فصل دوم: عملیات ریخته‌گری

2-1 ریخته‌گری آهن و فولاد 25

2-2 ریخته‌گری چدن خاکستری 25

2-3 ریخته‌گری چدن سفید 26

2-4 ریخته‌گری چدن چیلد 26

2-5 ریخته‌گری آهن آلیاژی 26

2-6 ریخته‌گری چدن مالیبل 27

2-7 ریخته‌گری چدن داکتیل 28

2-8 ریخته‌گری فولاد 29

2-9 ریخته‌گری فولاد کربن‌دار 30

2-10 ریخته‌گری فولاد آلیاژ 33

2-11 ریخته‌گری فلزات 34

2-12 پرداخت قطعات ریخته‌گری 36

2-13 تمیز کاری دمشی (پاششی) قطعه ریخته‌گری 37

2-14 عملیات حرارتی فولاد ریخته‌گری 38

2-15 ارزیابی وزن قطعه ریخته‌گری 38

2-16 مواد الگو- انقباض، طرح مقدماتی، و هزینه‌ی پایانی چوب ها برای الگو 38

2-17 انتخاب چوب 39

2-18 روغن جلای الگو 39

2-19 میزان انقباض 39

2-20 الگوهای فلزی 40

2-21 بدست آوردن وزن قطعه ریخته‌گری از وزن الگو 40

2-22 قالب ریخته‌گری 41

2-23 نفوذپذیری 42

2-24 طراحی قالب ریخته‌گری 43

2-25 آلیاژهای مورد استفاده برای قالب ریخته‌گری 43

2-25-1 آلیاژهای پایه آلومینیوم 43

2-25-2 آلیاژهای پایه روی 44

2-25-3 آلیاژهای پایه مس 44

2-25-4 آلیاژهای پایه منیزیم 45

2-25-5 آلیاژهای پایه قلع 45

2-25-6 آلیاژ پایه سرب 45

2-26 قالب برای ماشین‌های دایکاست 46

2-27 دایکاست فلزات بلبرینگ 46

2-28 ایجاد قالب‌سازی فلزات 47

2-29 ریخته‌گری دقیق 47

2-30 موادی که در ریخته‌گری دقیق استفاده می شوند 48

2-31 فرایند عمومی در ریخته‌گری دقیق 48

2-32 قالب مستر برای ساختن الگوهای غیر ضروری 48

2-33 میزان انقباض برای قالب‌ها 49

2-34 ابعاد قطعه ریخته‌گری و تلرانس ها 49

2-35 فلزاتی که در ریخته‌گری دقیق استفاده می شوند 49

2-36 عملیات های ریخته‌گری 50

2-37 دقت ریخته‌گری مواد 50

2-38 وزن و اندازه محصول ریخته‌‌گری 51

2-39 طراحی برای محصول ریخته‌گری 51

2-40 ریخته‌گری ابزار برش بوسیله روش ریخته‌گری دقیق 51

فصل سوم: زرد جوش , لحیم کاری , جوش کاری

3-1 اتصال و برش فلزات و سطوح 52

3-2 لحیم‌کاری 52

3-3 شکل‌های موجود 53

3-4 گداز آورها( کمک ذوب‌ها) برای لحیم‌کاری 53

3-5 روش های کاربرد 53

3-6 لحیم‌کاری آلومینیم 55

3-7 لحیم‌کاری منیزیم 55

3-8 لحیم‌کاری فولاد ضد زنگ 55

3-9 لحیم‌کاری کمک ذوب‌های فراصوتی 56


بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تصاویر شاتر 7

تصاویر شاتر تصاویر با کیفیت تصاویر با حجم بالا تصاویر گرافیکی تصاویر تبلیغاتی شاتر استوک شاتر استاک عکس زیبا تصاویر کم یاب تصاویر گرافیکی دانلود دانلود عکس دانلود تصاویر خوب تصاویر طراحی تصاویر برای چاپ ۱۱ تصویر با کیفیت بالا
دسته بندی تصاویر شاتر
فرمت فایل rar
حجم فایل 22681 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
تصاویر شاتر 7

فروشنده فایل

کد کاربری 4396

بهترین روش کسب درآمد از اینترنت

دانلود تصاویر شاتر 6

تصاویر شاتر تصاویر با کیفیت تصاویر با حجم بالا تصاویر گرافیکی تصاویر تبلیغاتی شاتر استوک شاتر استاک عکس زیبا تصاویر کم یاب تصاویر گرافیکی دانلود دانلود عکس دانلود تصاویر خوب تصاویر طراحی تصاویر برای چاپ ۹ تصویر با کیفیت بالا
دسته بندی تصاویر شاتر
فرمت فایل rar
حجم فایل 18260 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
تصاویر شاتر 6

فروشنده فایل

کد کاربری 4396

بهترین روش کسب درآمد از اینترنت